lördag, juli 26, 2008

The Powerbook (Jeanette Winterson)

Det här är den bästa bok jag har läst. När jag först köpte den läste jag den nog 14-15 gånger i sträck. Det var det enda jag läste en hel höst. Den handlar om kärlek, om gränser, om integritet, om vad man är beredd att satsa, och vikten av att våga ta steget ut i det okända. Varje gång jag läser den här boken ger den mig något nytt, beroende på vad jag behöver. Den har alltid något att säga mig om mitt kärleksliv och min livssitution. En del söker råd, stöd och vägledning i bibeln. Jag söker det i The Powerbook.



Jeanette Winterson är en fantastisk stilist och en lysande modernistisk författare, som verkligen kan sin litteraturhistoria och är duktig på att väva in sina favoritförfattare i sin egen text. Hon berättar berättelsen igen.

Officiell hemsida

Inga kommentarer: